Optymalizacja i audyt - sposób na poprawę pozycjonowania

Gdy wykonaliśmy dobrą stronę i zajęliśmy się jej pozycjonowaniem samodzielnie, bądź też przez specjalną firmę a nie pojawiają się efekty działań niestety bardzo często zaczynamy się zastanawiać, z czego taki problem wynika. Jak go rozwiązać? Wydaje się, że najlepszym rozwiązaniem będzie przeprowadzenie skutecznego audytu SEO, który pozwoli określić jakie bariery ma nasza strona w zakresie pozycjonowania. Tak naprawdę w ogóle przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań związanych z pozycjonowaniem trzeba zadbać o to, by przeprowadzić dobry audyt SEO. Profesjonalnie prowadzony audyt SEO powinien mieć charakter wieloaspektowy, gdyż tylko w ten sposób przyniesie rzeczywiste efekty. Trzeba sprawdzić w jaki sposób Google widzi naszą stronę internetową i jakie bariery się tworzą.

Audyt SEO

Najważniejsze elementy dobrze przeprowadzonego audytu SEO

1. Badanie tego jak przygotowane są na stronie słowa kluczowe oraz jak zostały rozmieszczone, czy pojawiają się w tytułach, są pogrubione. Dzięki temu strona będzie lepiej indeksowana przez Google.

2. Sprawdzamy jak wygląda kod źródłowy na stronie. Kody, które są mocno poplątane niestety trudne są dla google i nasza strona będzie często pomijana przez wyszukiwarkę, dlatego trzeba zadbać o prostowanie kodu.

3. Musimy odnaleźć wydajność naszej strony. Chodzi o to, by nie było tam elementów o zbyt dużych rozmiarach, które będą nadmiernie obciążać serwery.

4. Powinniśmy zadbać o linkowanie wewnętrzne, które trzeba oprzeć o sprawdzone zrozumiałe formy i treści.

Dobrze prowadzony audyt SEO to najlepsza droga do tego, by odkryć problemy związane z pozycjonowaniem naszej strony internetowej. Wykonując taki audyt można dowiedzieć się jakie elementy wymagają zmiany. Optymalizacja jest więc bardzo ważna, gdyż dzięki niej uda się osiągnąć efekty, dzięki którym pozycjonowanie okaże się dużo skuteczniejsze. Nie warto więc na tych elementach oszczędzać, jeśli zależy nam na dobrym pozycjonowaniu.