Po jakim czasie można mówić o skutecznym pozycjonowaniu?

jak długo trwa pozycjonowaniePozycjonowanie cieszy się coraz większą popularnością, coraz mniej zaskakujące jest więc to, że nad skorzystaniem z tej usługi zastanawiają się zarówno osoby odpowiadające za wygląd stron firmowych, jak i prywatnych. Nie oznacza to jednak, że pozycjonowanie jest zlecane bezrefleksyjnie. Korzystając ze stwarzanych przez nie możliwości klient chce jak najlepiej poznać oferowaną mu usługę, a wśród pytań stawianych najczęściej wymieniane jest to, które dotyczy czasu, w którym będzie można dostrzec jej pierwsze efekty.

Na szczęście, nie jest to wcale pytanie, które musi pozostawać bez odpowiedzi, choć nie można nie zgodzić się z tym, że nie zawsze jest ona taka sama. Wiele zależy od tego, jak skonstruowany jest plan pozycjonowania i jak przygotowana jest sama strona www, jeśli jednak wszystko jest zrobione w pełni profesjonalnie, mamy prawo oczekiwać, że pierwsze widoczne efekty pojawią się już po dwóch tygodniach. Oczywiście, szybkie pozycjonowanie nie jest możliwe tak w przypadku strony bezwartościowej merytorycznie, jak i kiepsko zoptymalizowanej, często można przy tym usłyszeć, że to właśnie jej optymalizacja jest zadaniem, na którym w szczególny sposób musi się koncentrować uwaga pozycjonera. Nie ma tu przecież elementów nieważnych, nie można więc zlekceważyć ani grafik, ani zawartych na stronie treści. Konieczność starannej optymalizacji jest zresztą wymuszana przez Google, które nie pozwala dziś na stosowanie półśrodków.

czas trwania pozycjonowaniaJednym z elementów, które wpływają na czas niezbędny do wywindowania strony na wysoką pozycję jest wiek domeny, może on bowiem świadczyć o zaangażowaniu w jej rozwój. Co do zasady, im starsza jest strona www tym lepiej, można bowiem domniemać, że właścicielowi zależy na jej istnieniu. Strony o stażu krótszym niż rok muszą dopiero pracować na swoją renomę, choć są w stanie zdobyć ją odwołując się do rozbudowy serwisu o nowe treści i odpowiednie oznaczanie elementów, które się na nich znajdują. O treści znajdującej się na stronie www nie wspomina się zresztą wcale przez przypadek, mówi się o niej bowiem już od dawna jako o elemencie mającym największy wpływ na to, jak długo będzie trzeba czekać na widoczne efekty pozycjonowania. Kluczowe znaczenie ma przy tym jej niepowtarzalność, warto więc inwestować w jej unikatowość nawet, jeśli wiąże się to z dość znaczącym wydatkiem.